email+36/20/933 1715 emailkapcsolat@erdosetikett.hu
Kezdje itt

Mondjad Erdos Etikett Mobil Illik.jpg

Eleinte csak lazának tűnni akaró kamaszoktól, gimnazista és egyetemista korú fiúktól hallottam, hogy így veszik fel a telefont, később már lányoktól is…

Mostanában pedig zavartan tapasztalom, hogy vezető (menedzser) pozícióban levő nők (!) és férfiak is így fogadják -  tapasztalatom szerint  - beosztott munkatáruk hívását…

Tudjuk, nem feltétlenül a lekezelés szándéka visz valakit arra, hogy ekképp vegye fel a telefont. Bele sem gondol sokszor, esetleg lazának akar látszani (mint a kamaszok), vagy ez a huszonötödik hívás aznap a (hívott számára ügyetlenkedőnek tűnő) kollégától és rossz kedve, illetve türelmetlensége hatására ez az első szava a hívóhoz. Ez azonban lehet magyarázat, de mentség nem!

Egyrészt, ha nagyon akadékoskodónak akarunk tűnni, akkor nem is tudhatnánk arról, hogy miképp veszi fel a telefont kollégánk vagy üzleti partnerünk, mert kívülről fújjuk a „szabályt”: más(ok) társaságában, vagy nyilvános helyen, mások számára hallhatóan, nem bonyolítunk telefonbeszélgetést, sőt a hívást is félrehúzódva fogadjuk.

Persze lehet, hogy azért kell fogadni a hívást, mert az üzleti tárgyaláshoz szükséges információval keres bennünket a kollégánk. Ekkor is érdemes figyelni a stílusunkra, ugyanis olyan „apróságok”, hogy egy hétköznapi helyzetben miképpen beszélünk a munkatársunkkal, messzemenő következtetéseket eredményezhet!

Ha azt halljuk, hogy a tárgyalópartner (ügyvezető, ügyvéd, project manager…), a legfeszültebb tárgyalási helyzetben is határozott és mégis türelmes és udvarias stílusban beszél a kollégájával, bizalmat ébreszt és érdekes módon –  „holdudvar hatásnak” hívja a szociálpszichológia a jelenséget, melynek köszönhetően – szakmai kérdésekben is kompetensebbnek gondoljuk.

Ez ugyanakkor fordítva is igaz, ha azt tapasztaljuk, hogy valaki nem tiszteli kollégáját, könnyen juthatunk arra a következtetésre, hogy velünk sem fog másként viselkedni, ez pedig a bizalom elvesztését és az üzleti kapcsolat újragondolását jelentheti…

Nem elegáns hát „Mondjad!”-dal felvenni a telefont - nemcsak az avatatlan hallgató, hanem a hívó fél miatt sem…

Sose feledjünk: Mi nékünk semmiség, az másnak a világ!

 

Egy könyv, amelyre valamikor szüksége lesz...

Ne maradjon le róla!

Magyarország első SMALL TALK könyve

Ha szeretné tudni, hogyan beszélgessen ismeretlenekkel? csak kattintson ide:
Már kapható a második kiadás!

.

Kezdje itt!
Etikett Klub Levelek

Iratkozzon fel most!
Kattintson a képre!

A jó modor a kapcsolatokról szól!

Az etikett nem a szabályokról szól, hanem a kapcsolatokról, a jó kapcsolatokról.

Az etikett kifejezést a világ számos országában értik és ugyanazt – az üzleti és társasági viselkedés igényes és elegáns módját – értik alatta.

Ez a megnevezés – minőséget jelez.

A szabályok és a játékterek ismerete révén kapcsolatai harmonikusabbá válnak, karrierje, vállalkozása is új lendületet kap.

Ez a tudás könnyedséget és önbizalmat sugárzó, stílusos megjelenéshez és fellépéshez is hozzásegíti, észrevétlenül.

Ebben a tudásfrissítésben segíti Önt az Etikett Klub Hírlevél és az Etikett Programok.

email+36/20/933 1715     email kapcsolat@erdosetikett.hu

 

Lichtenegger Erdős Zsuzsanna
(dr. Erdős Zsuzsanna)

Üzleti és társasági etikett tanácsadó, tréner, coach
Szakmai szervezetek és folyóiratok üzleti etikett szakértője.
Magyarország első small talk könyve, a Hogyan beszélgessek ismeretlenekkel? című könyv szerzője.

Csaknem tíz éve segítek az ügyfeleimnek, tanítványaimnak tréningeken és coaching folyamatokban, hogyan válhatnak önazonosságukat megőrizve "született diplomatákká". Hogyan tudják értékrendjüket és álláspontjukat elegánsan közvetíteni mások felé. A Small Talk és a Diplomatikus Kommunikáció tréningek  mostanra már az éves tréningnaptár elhagyhatatlan részeivé váltak.

Mondjad!
Cimke: