Négy tipp állásinterjúra
Ez az időszak az állásbörzék ideje, pályakezdők és állást keresők, módosítást fontolgatók tavasszal és ősszel, néhány hét leforgása alatt ellátogathatnak a főiskolák, egyetemek állásbörzéire… és később következhetnek az állásinterjúk.
Négy tipp, ha már behívták az interjúra...
Először is minden oka meg van arra, hogy jókedvű legyen, hiszen az első rostán már átment!
- Az állásbörzén jó volt Önről az első benyomás, ennek is köszönheti az interjú lehetőségét, az állás elnyeréséig azonban még sok első benyomás áll Ön előtt…
Amikor az épületben a liftbe belép, a folyosókon, a recepciós munkatárssal vagy a titkárnővel találkozva, várakozva az interjúra, számos emberben tesz első benyomást, ezért sose feledkezzen meg az udvariasságról, figyelmességről. (Jól érthetően és mosolyogva köszönni, megvárni a lifttel az érkezőt, észrevenni és tartani az ajtót, ha valakinek szüksége van rá (pl.: mert mind a két keze tele van), lehalkítani a mobiltelefont… ezek azok az apróságok, amelyeknek a hiányát észreveszik az érintettek és messzemenő következtetéseket vonnak le… )
- Az interjúra készüljön Ön is 3-5 kérdéssel, és legyen közöttük olyan is, amely kifejezetten az adott cégre vonatkozik - így a beszélgetés a felkészültségét is tükrözi, és lojalitást sugall.
- Legyen mindig egy jó (őszinte!) válasza arra, hogy miért is érdeklődik az adott cég iránt. (Ne feledje, nem rabszolgának szegődik, de nem is tesz szívességet azzal, hogy ott fog dolgozni – a jó munkahely egy sajátos szimbiózis, "kölcsönösen előnyös együttélés”, amiből mind a munkáltató, mind a munkavállaló profitál.)
- Ne csak az első benyomásra figyeljen (pl.: pontosság, határozott kézfogás, őszinteség, megfelelő öltözet, lehalkított mobil!) – az utolsó benyomásra is. (pl.: nyugodt távozás, köszönés), ez határozottságot és összeszedettséget sugall, mindkettő olyan erény, amit szívesen lát egy munkáltató…
Erdős Zsuzsanna
dr. Erdős Zsuzsanna üzleti és társasági etikett tanácsadó, tréner, coach. A Piac és Profit, valamint a VOSZ üzleti etikett szakértője.
Rendszeresen tart etikett programokat cégek, szakmai szervezetek, intézmények számára, illetve főiskolákon és egyetemeken. Nyolc éve segít ügyfeleinek "elbűvölővé", illetve "jóból, kiválóvá és egyedivé" válni.
+36/20/933 1715 kapcsolat@erdosetikett.hu